Citrom

Élettani hatásai tapasztalatok és kutatások szerint:

A népi gyógyászat vizelethajtó, izzasztó, vérzést elállító, sebösszehúzó hatása miatt javasolta.
Használták csuklás elállítására, gyógyították vele a gyulladt torkot, a reneszánsz kor elején pedig a pestis gyógyszerének hitték.

Szent-Györgyi Albert többek között kimutatta, hogy a citromban az aszkorbinsav kísérője a P-vitamin (rutin, citrin).
Ennek köszönhetően érvényesül a P-faktor hatás: tömíti a vénák-kapillárisok falát, gátolja a kollagén lebomlását, erősítve ezzel az érfalakat.
A citrom rendszeres fogyasztása hozzájárulhat a hajszálerek rugalmasságának megőrzéséhez, így szerepe lehet az agyvérzés, szívizomgyengeség és egyéb érrendszeri betegségek megelőzésében is.

Daganatos betegségek kiegészítő terápiájában is jótékonynak bizonyult.

Napi 1 kanál belefér?

Kutatási eredmények szerint vitamin- ásványi anyag-, nyomelem és egyéb fitonutriens összetevői támogatják az immunrendszert, javítják a szövetek rugalmasságát.

A C-vitaminok és a bioflavonoidok szerves együttes jelenléte erősíti az immunrendszert.
Magas C-vitamin tartalmának tulajdonítható, hogy segíti a meghűléses betegségek megelőzését.

A szerves szalicilsav erőteljesen oldja a húgysavakat.
A citromsav tartalma kiüríti a szervezetből a többletként felhalmozódott szervetlen sókat és bomlástermékeket,
Miközben a citrom fogyasztása pótolja a hiányzó szerves sókat, ásványi anyagokat és regenerálja a szervezetet.
Kutatások szerint a citromsav tartalmának köszönhetően a citrom rendszeres fogyasztása jelentősen csökkenti a vesekő kialakulásának lehetőségét.

Segíti a máj méregtelenítését, serkenti az emésztést és erősíti a gyomrot.
Puffadásgátló és féreghajtó hatással is rendelkezik.
Alacsony pH értéke (savas íze) ellenére kiválóan hat a gyomorsavas és reflux problémák esetén is.

“Az érett citrom -sajnos, nálunk nemigen kapható- kiváló oldó és méregtelenítő gyümölcs.
A bolti citromot éretlenül szüretelik és utóérlelő vegyszerekkel permetezik, ezért héjának minősége gyengébb.” (wikipedia)

Citrom legfontosabb összetevői

Ásványi anyagok, nyomelemek: kálium, germánium; kisebb mennyiségben kalcium, nátrium foszfor, magnézium, réz, cink, vas
Kálium – nátrium aránya nagyon kedvező a szervezet számára!
Vitaminok: E- vitamin, C-vitamin, B1, B2- vitamin, folsav
Gyümölcssavak: citromsav, szalicilsav
Bioflavonoidok: P-vitamin (rutin, citrin) (erős antioxidáns hatású vegyületek)

Egy flavonoid akkor mondható bioflavonnak/ bioflavonoidnak, ha rendelkezik a P-faktor hatással (Lásd Szent-Györgyi Albert)
Egyik jelentős képviselőjük a citromban is megtalálható rutin, amit Szent-Györgyi Albert izolált először, és P-vitaminnak nevezett.  (wikipédia)

Napi 1 kanál belefér? 

Napi 1 kanál belefér? 

Napi 1 kanál belefér?