Kettő helyett enni?

Szerző: Táplálkozás

Főként nagyanyáinktól halljuk ezt a jótanácsot, teljes mértékben nem is akarom megcáfolni az igazságtartalmát, azonban mindenképpen kiegészíteném:
kettő helyetti TUDATOSSÁGGAL.
Két igen speciális helyzetben lévő szervezetet helyesen táplálni, az eszünket, figyelmünket megkétszerezve gondosan válogatott esszenciális fehérjéket, zsírsavakat, vitaminok és ásványi anyagokat pontosan válogatva bevinni, ez valóban lehet a helyes út!
A mennyiségi kétszerezés kapcsán tisztában kell lenni azzal, hogy az a bizonyos „második” hónapokig csak diónyi méretű, és még születésekor is csak átlagosan 3,5 kilogramm. Senkinek sem válik javára helyette/érte megenni egy plusz teljes adagagot…
Főleg, ha a várandósság előtti – esetleg helytelen- étrend megduplázásáról van szó.

Tulajdonképpen miért és kiért (t)eszünk?

Maga várandósság egy természetes (élettani) állapot, de tagadhatatlanul fokozott terhelést jelent az  édesanya szervezetére nézve, hiszen a terminus végig minimum +8-10 kilót kell folyton cipelnie, fizikailag is több tehet róva a szívre.
Persze a hab a tortán az a rengeteg lenyűgöző folyamat, ami az édesanya szervezetében játszódik le, és amik a baba felődését és világra jövetelének megkönnyítését hivatottak szolgálni…és nem a kismama kényelmét…
Ezeket a folyamatokat mind-mind körültekintően támogatni kell. 

A kisbaba szempontjából ez az időszak, amikor lehető legtöbbet tehetünk a jövőbeli egészsége megalapozásáért.
Az alapkészletet adja neki az édesanyja. Azt a potenciált, amiről indul az élete.
Hiszen egy 3,5 kg-os újszülött már meglévő sejtjeinek osztódásából/replikációjából fejlődik a majdan a felnőtt ember, akinek “állnia kell a sarat”.

A szülést/születést külön említem, mert ennek -testi-lelki- komplikációmentessége hozzájárul az új közös élet és fejlődés harmóniájához.
A szülés egy intenzív fizikai és lelki megmérettetés az édesanya és a kisbaba életében egyaránt, amire fontos, hogy felkészüljön a kismama.

A fizikai felkészülés egyik legfontosabb része a megfelelő táplálkozás, amivel az izomokat feszesen, reaktívan tartod, a szöveteket rugalmasan, a finom testi egyensúlyokat pedig megfelelő balanszban tartod.

A speciális diétának kiemelten fontos pontjairól, valamint a testi átalakulások és azok természetes támogatásáról a következő cikkekben írunk.