Cukorbetegség Világnapja

Szerző:

November 14-én Frederick Banting -az inzulin felfedezőjének- születésnapján tartják a cukorbetegség világnapját. A legfiatalabb orvosi Nobel díjasnak számtalan cukorbeteg köszönheti az életét megmentő felfedezést (1921).

Az elmúlt közel 100 év során az orvostudomány hatalmasat fejlődött, korszerű terápiákat fejlesztettek ki a cukorbetegség hatékony kezelésre, a szövődmények megelőzése érdekében, azonban a statisztikákon látjuk, hogy mindezek nem helyettesítik az egészséges életmódot.

Ennek a napnak az a célja, hogy felhívja a figyelmet a népegészségügyi problémára, a megelőzés fontosságára, és megfelelő tájékoztatással segítse az érintetteket.

Önmagában a felismerés, hogy az éveken át tartósan magas vércukorszint rendkívüli mértékben károsítja a kis és nagy ereket, érelmeszesedést, érszűkületet, keringési zavarokat okoz, és szívinfarktushoz, sztroke-hoz, látási problémákhoz, vesebetegséghez, idegkárosodáshoz vagy akár végtag-amputációhoz is vezethet, ijesztő ugyan, azonban úgy tűnik kevés ahhoz, hogy a régi rossz szokásainkat feladjuk, pedig ezek kialakulása megfelelő életmódbeli változtatásokkal kiküszöbölhetők.

Igen, a szövődmények elkerülhetők!
A legfontosabb, hogy megfelelő értékek között tartsuk a vércukorszintet, védjük az érrendszert, megelőzzük a magas vérnyomás, a magas vérzsírértékek, a véralvadási problémák kialakulását, és ne legyünk túlsúlyosak.

Mozogj!
A mozgás rendkívül fontos szerepet játszik a vércukorszint csökkentésében, kedvezően hat a vérzsírértékekre, a vérnyomásra, ezáltal a szív- és érrendszer egészségére.

(T)egyél az egészségedért!

Fogyaszd az alábbi zöldségeket, gyümölcsöket napi rendszerességgel!

 

Csicsóka

Bár a diabeteszesek körében ismert a csicsóka fogyasztás jótékony hatása, de munkám során találkoztam olyan cukorbeteggel, akiknek a kertjében csicsóka termett, mondták is, hogy “Kiírtani sem lehet!”, hallottak is a jó hatásáról, de azt bizony nem ették, mert olyan “nehéz volt megpucolni”. Sajnos a bácsinak akkorra már 2 lábujját amputálták…
A csicsóka inulin tartalmának köszönhetően a vércukor-szintet normalizálja, mérsékli annak szélsőséges ingadozását, így labilis vércukorszint kordában tartásánál is eredményesen alkalmazható. Alacsony kalóriatartalom mellett nagyon sok ásványi anyaggal látja el a szervezetet, és csökkenti az éhségérzetet.
A csicsóka rendszeres fogyasztásával csökkenthető a magas triglicerid- és koleszterinszint, ezért ajánlott a szív- és érrendszeri betegségek megelőzésében.

Erre a linkre kattintva további részleteket tudhatsz meg erről a csodás növényről.

Azt nem vitatom, hogy bizony időigényes a megpucolása, és gyanítom nekem is minden elszántságomat össze kellene szednem, hogy minden étkezés előtt elrágcsáljak egy darab csicsókát… Azonban egy kis BellyWell instantot bármilyen körülmények között, bármilyen hangulati állapotban képes vagyok megenni. Leginkább így szeretjük. A linkre kattintva megnézheted.

 Áfonya

Összetevőinek köszönhetően védi az ereket, segít megőrizni a rugalmasságukat, így a magas vérnyomás megelőzésében, a  kapilláris erek (szem és vese) védelmében fontos szerepet játszik rendszeres fogyasztása. Megfékezheti az idegek károsodását, az úgynevezett neuro-degeneratív folyamatokat. 
Szeretnél minden nap áfonyát enni? Ebben segít a WellVital.

Gránátalma

Magas koncentrációban tartalmaz polifenolokat, amelyekről igazolták, hogy csökkentik a szív- és érrendszeri károsodások esélyét a magas kockázatú betegeknél, elsősorban a vérlemezkékre kifejtett hatásukkal. Csökkentheti a vér sűrűségét és a vérrög képződési hajlamot is. Ehhez a pozitív hatáshoz hozzájárul a gránátalma K-vitamin tartalma is.
A már kialakult szív- és érrendszeri megbetegedésben szenvedő páciensek körében a szívinfarktus több rizikófaktora jelentős javulást mutatott a kontrollcsoporthoz képest.
A gránátalma kálium tartalma is fontos szerepet játszhat a szív és érrendszer egészségének megőrzésében. Vizsgálatok szerint a magas káliumtartalmú ételek fogyasztásának köszönhetően átlagosan 19%-kal csökkent a stroke (agyvérzés), 8%-kal pedig a szív nagy ereit érintő koronáriabetegségek kockázata.

Cékla

A magas vérnyomást csökkentő képességére American Heart Association vizsgálatai hívták fel a figyelmet. 
A cékla rendkívűl jól támogatja a máj működését, ami azért fontos, mert a máj fontos szerepet játszik cukoranyagcserében is. Ha nem képes megfelelően ellátni a feladatát, a beteg állapota romlik.

A rostban gazdag táplálékok hatással vannak a vércukorszint szabályozó mechanizmusra. 

A rostanyagok egyenletessé teszik a cukrok felszívását, így az étkezés utáni vércukorszint emelkedés illetve csökkenés lassabb, elhúzódóbb görbét mutat, kevesebb terhet ró a hasnyálmirigyre.
Nagy segítség ebben a BellyWell.

Az életmódváltás csak akkor tartós és eredményes, ha az nem áldozat, hanem ÖRÖM!

A WellVital az egyszerűségével, a finomságával pont ezt az örömöt és könnyedséget hozza az életünkbe. Ráadásként még energiád is lesz mozogni. Rövid időn belül érzed a pozitív hatásokat, és ez újabb lendületet fog adni.

    (T)EGYÉL

     

     

    természetesen
    egyszerűen
    hatékonyan
    a jó közérzetedért!

    Napi 1 kanállal megennél?

    A wellvital.hu-n megmutatom neked, hogy az egészség természetes állapotunk, a folyton változó körülmények és a felgyorsult élettempó mellett is.
    Gyümölcsökkel, zöldségekkel – étrendkiegészítők nélkül –élvezetesen, kényelmesen, praktikusan a mindennapokban.
    Szeretettel ajánlom neked, ha számodra is első a családod és a magad egészsége, miközben számtalan más feladatban is helyt kell állnod.